تصفیه آب نیمه صنعتی | خرید تصفیه آب | آریا عمران

تصفیه آب نیمه صنعتی: در قرن های اخیر بعضی از بیماری ها به دلیل استفاده از آب غیر آشامیدنی با سطح کیفی پایین شیوع پیدا کرد به همین خاطر یکی از مهم ترین دلهره های بشر تامین آب آشامیدنی شد و انسان ها به دنبال پیدا کردن راه حلی رفتند تا بتوانند آلاینده‌های که در آب موجود است را حذف کنند و آب را تصفیه و قابل آشامیدن نمایند.

تصفیه آب نیمه صنعتی | خرید تصفیه آب | آریا عمران

سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس با فناوری بسیار با دقت و کاربردی آلاینده هایی که در آب موجود هستند را حذف می کند و به این صورت آب با کیفیت و استاندارد در دسترس عامه مردم قرار می گیرد. از فیلترهای متفاوتی در ساختار دستگاه تصفیه آب برای بالا بردن سطح کیفی و در بعضی از موارد خواص پزشکی آب استفاده می شود این دستگاه ها ظرفیت ها و کاربردهای متفاوتی دارند.

انواع دستگاه تصفیه آب

  • تصفیه آب خانگی
  • نیمه صنعتی
  • صنعتی

بحث ما بررسی دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی است. در این دستگاه از روش و فناوری اسمز معکوس استفاده می شود. در روش اسمز معکوس یک یا چند غشای مشبک روند شیرین سازی آب را انجام می دهند. یک غشا بسیار نازک در داخل آب قرار می گیرد که روی آن سوراخ های بسیار ریزی در ابعاد نانو وجود دارد. مولکول های آب به دلیل جرم وزنی و حجم کمی که دارند از داخل این سوراخ های ریز عبور می‌کنند اما نمک های موجود در آب بسیار بزرگ هستند. در روش اسمز معکوس آلاینده های موجود در آب بالای ۹۹ درصد حذف می شوند و در نتیجه سطح کیفی آب با خروجی بسیار بالا در دسترس قرار می گیرد.آبشیرین کن صنعتی | آب شیرینکن نیمه صنعتی | کاربرد آبشیرینکن

کاربرد دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

  1. صنایع غذایی و نوشیدنی
  2.  آزمایشگاه ها، صنایع دارویی و بیمارستان ها
  3. کارواش ها
  4. شرکت ها و ساختمان های اداری
  5.  رستوران و کافی شاپ و هتل ها مهمترین استفاده از دستگاه تصفیه آب مربوط به هتل ها و رستوران ها است. آب قبل از اینکه وارد ساختمان شود با دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی تصفیه می‌ شود و تمام کیفیت های لازم را کسب می کند.
  6. کارگاه و کارخانجات برای تصفیه آب کارکنان
  7.  استفاده در منازل و ساختمان هایی که به تصفیه آب برای کل ساختمان احتیاج دارند.

ظرفیت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

این دستگاه ها ظرفیت های مختلفی بر اساس تعداد ممبران نمایش می دهند و به میزان آب خروجی مورد نیاز برای افراد نیز بستگی دارد. برای مثال دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی اگر ۲ ممبر‌ داشته باشد و ظرفیت ممبران صد گالن باشد، میزان آب خروجی در شبانه روز ۸۰۰ لیتر می شود.

فیلتر پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلتر الیافی دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی: این فیلتر ها ۲۰ اینچ اسلیم و در هوزینگ ها جاسازی می شوند. جنس آن ها از پلی پروپیلن است و توانایی دارند که گل و لای، شن و ماسه، جلبک، قارچ، لجن و خزه و زنگ لوله ها را از آب حذف کنند. عمر آن ها بین ۳ تا ۴ ماه است.

فیلتر کربن گرانول دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی: این فیلترها به صورت کارتریجی و در هوزینگ (محفظه نگهداری فیلتر) دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی جاسازی شده اند. فیلتر های کربن گرانول کلر و مشتقات آن، گازهای شیمیایی، مواد آلی فرار و آفت کش ها را از بین می برند. اما مهمترین کاری که این فیلتر ها انجام می دهند حذف کردن بو و طعم نامطبوع در آب است.

فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی:

پاین فیلتر ها آلاینده‌های موجود در آب مانند کلر و مشتقات آن، برخی فلزات سنگین و مواد آلی فرار را از آب حذف می کنند. این فیلترها نیز مانند فیلتر های قبلی بو و طعم آب را نیز از بین می برند. طول عمر آنها ۶ ماه است.

مواردی می‌ تواند در تغییر عمرآن ها اثر بگذارد که به آن ها اشاره می کنیم.

تاثیر سختی آب

اگر سختی آب از حد استاندارد خودش بسیار بیشتر باشد عمر مفید فیلتر کربن بلاک دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی کم می شود.
ظرفیت تصفیه آب مشخص است. اگر این میزان در دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی خیلی بیشتر باشد فیلترهای کربنی آب شیرین کن نیمه صنعتی طول عمر آن ها کوتاه می شود.
اگر فیلتر کربن گرانول، فیلتر الیافی، فیلتر کربن بلاک کیفیت کافی را نداشته باشند طول عمر این فیلتر ها کاهش پیدا می‌ کند.
نکات مهم برای خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

پباید به میزان ظرفیت مورد نیاز برای تصفیه آب دقت شود. به برند دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی توجه شود. این دستگاه از فروشگاه های معتبر خریداری شود. کیفیت فیلترهای پیش تصفیه مناسب باشند تا بتوانند آلاینده ها را به خوبی حذف کنند. توجه کنید که هوزینگ های تصفیه آب، مخازن ذخیره آب، فیلتر ممبران و پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت خوبی داشته باشند.